Så jag har märkt hur jag på senaste tiden har skrivit om massa deprimerande saker, som självmord, och självmord och... Aaa nu kommer jag inte ihåg vad mer det var, men ingenting av det var särskilt roligt, så tänkte att jag skulle skriva om något roligare. 

...

Asså jag har inte kommit på det än men det kommer nog snart. 

Jo juste! Jag har fått reda på var jag ska i USA (om ni inte vet det så ska jag till USA nästa år som utbytestudent) och familjen verkar jättesnäll. De är från Indiana, precis utanför Indianapolis. Börjar bli väldigt taggad på att åka!

Det enda jag tänker på är att Indiana är en väldigt homofobisk stat. De har en lag som infördes väldigt nyligen, början av 2015 eller slutet av 2014 tror jag, som tillåter krögare att sätta upp skyltar som nekar tjänst till "same-sex couples". Jag har sett bilder på några skyltar och vissa är helt sjuka! Det står t.ex. att man får ha med pistol in, men man får inte vara homosexuell, eller en annan skylt där det står att homosexuella inte får vara inom trettio "feet" från resturangens entre. 

Det skrämmer mig lite eftersom jag är bisexuell och jag vill inte bli hatad av varenda människa där. Men jag tror det löser sig. 
Jag vill inte säga att jag ska gömma min sexualitet eller så men jag kanske inte kommer gå omkring och skrika om det, fast det gör jag i och försäg inte här heller. 

Det är lite jobbigt för jag är väldigt equal rights och allt vad det innebär, så jag vet inte vad jag kommer göra om nån säger något homofobiskt... Jag tror att jag måste acceptera att det är deras sätt att se på saker och i deras huvuden har jag fel, så man måste liksom vara accepterande. 

Nu blev det här inlägget inte särskilt glatt heller, men i alla fall inte lika mood killer som de andra har varit... 
Ha så kul på valborg! 

USA, homofobi, indiana, utbytesstudent,

Kommentera

Publiceras ej