Okej, först vill jag säga att tack för alla kommentarer, jag ser och läser alla men har bestämt mig för att inte publicera några men jag gillar att läsa dem så fortsätt gärna kommentera haha. 
 
Sedan så tänkte jag bara skriva om en liten kulturell skillnad här som jag har tänka mycket på. Med andra ord, jaa jag har inte tagit kontroll över mitt liv och väljer att skriva om den absolut minsta detaljen jag har tänkt på. Jag skulle inte räkna med att jag kommer orka skriva om allt det stora särskilt snart, men jag har blivit ganska aktiv på snapchat så om ni undrar vad jag gör kan ni adda mig där, bestaa99. Där lägger jag ut bilder och ni får veta lite mer detaljerat vad jag gör antar jag. Asså helt ärligt är det mest amerikansk fotboll, jag ska inte ljuga hehe... 

Hursomehslt, det jag tänkte skriva om är hur... Asså jag vet inte hur jag ska förklara men hur utseende är annorlunda här. Asså inte hur alla ser så annorlunda ut, men hur... Jag vet inte, öppna alla är om utseende här. Jag vet inte, det är svårt att förklara... Jag antar att jag menar att här kan man kommentera om saker om folks utseenden mycket mer öppet än i Sverige. T.ex. jag åkte hem med en kompis för några dagar sedan och det första som hända när jag kom in i bilen var "Oj, wow Lisa (hittar på ett namn nu) hade rätt, du är verkligen vacker" från hennes mamma och jag vet inte, det är bara så annorlunda för om någons mamma sa det till mig i Sverige skulle jag tycka det var lite konstigt men här är det inte det. Det är andra gången det har hänt också. Och samma idag, jag var på min värdbrorsas fotbollsmatch och vi började prata med en man om något också pratade vi om bastu och jag sa att basta var ganska vanlit i Sverige, och han bara "Aha, det är kanske därför du är så smal, du har bastat av allt" eller något sådant och asså när jag skriver det på svenska så låter det helt fuckat att säga något sådant men här är det inte det. Jag menar i Sverige hade han ju blivit halshuggen. 
 
Nu tänker jag inte gå in med åsikter om det för asså hela grejen är bara i deras kultur. Jag vet precis hur jag hade reagerat i Sverige men här är det inte så. Man måste liksom fatta att det är en annan kultur, men det är ändå något jag har lagt märke till. 
 
Jag vet inte hur jag ska förklara. Asså svenskar kan ju vara väldigt strikta med sådana saker, speciellt med vikt men här är alla jätteöppna med sin vikt på ett helt annat sätt. En än gång, tänker inte säga min åsikt för jag tycker att man måste ta det ur sammanhanget lite också men det är bara så annorlunda. 
 
Och asså när man är här fattar man hur konflikträdda svenskar är, i våran natur och det är lite roligt att fatta hur fåniga vi är. Det är liksom småsaker som i Sverige inte är okej att säga för att vi är så rädda att folk ska ta det på fel sätt men här säger alla det hela tiden. Jag vet inte, men jag gillar det. Asså att allting inte är så tippa på tårna här, men sedan tycker jag också att det finns bra saker med att tippa på tårna om nåååågra saker. 
 
Aaa jag vet inte vad det här inlägget blev eller hur det kom ut men asså hoppas ni fattar vad jag menar ungefär. Känns som att hur jag en skrev blev det konstigt, för jag är en konflikträdd svensk haha
 
Adjö tills nästa gång 
Beata 
 
Inspirerande quote: "The hand of friendship doesn't have a color" -Engelska klassrummet

Kommentera

Publiceras ej