Så, jag lyssnar på svensk musik, jag är lite halvtrött och jag har läxor. Ni vet vad det betyder. Det är dags för ett blogginlägg. 

Ärligt talat vet jag inte var jag ska börja, det har hänt så mycket och hela tiden tänker jag på saker som jag kan skriva om här, men varje kväll är jag kommer hem så är det för mycket att skriva om så jag skjuter upp det och skriver inte. 
Jag kan börja med att skriva upp mina klasser för jag antar att det kan vara intressant? 
 
Jag börjar 7:35 med Government. I den klassen är jag från en skala från ett till tio runt en åtta i förvirrning. Vi hade ett prov i början, och jag tror att jag fick hela sex rätt, av runt 30, 40 frågor eller något. Ingen underdrift. De frågade om saker som "Vad heter Vice Presidenten av USA?" Eller "Vad heter Indianas governour" Mina svar var inte särskilt utvecklade. 
President- Barack Obama
Vice President- The guy with the white hair
Congressman- John Doe 
Indianas Governour- Jack Smith 
Etc 
 
Fast asså på John Doe var jag inte helt fel, han hette något på John. John Boehner tror jag (Uttalas Bäner eller liknande, inte Boner) 
 
Varje lektion är 50 minuter men på Government missar vi allid runt tio minuter-en kvart, för på morgonen ska vi göra "The Pledge" Rektorn eller något säger i högtalaren "If you are in the hallways, please pause, and if you are in your classrooms please stand up as we take a moment of silence, followed by the pledge" (Något åt det hållet) Så står alla där och stirrar på flaggan i typ tio sekunder, och sedan säger rektorn något i högtalaren, alla håller sig på hjärtat och mumlar när han säger the pledge i ära för the United States of America. Sedan säger han "Remember to take pride in yourselves and in the royals" eller något, det är typ skolans slogan. (The Royals är skolans grej) Efter det så följs det av 10 minuter långt announcments av någon av eleverna. 

Så efter det så har jag biologi, inte mycket att säga om den klassen. Den är ganska enkel så länge man översätter orden. T.ex. decompenser eller något sådant. 

Nästa är engelska, och engelskan... Herre gud... Min lärare... Herre gud... Hon kan prata... Varje lektion pratar hon så mycket att jag inte kan koncentrera mig. Hon är från Arkansas så hon har en dialekt som hon är oerhört stolt över. Hon nämner ganska ofta att hon är från Arkansas. Hon gillar Arkansas. Men de lektionerna går en minut i taget kan jag bara säga. 
 
Sedan så har jag den pinsammaste lektionen, buisness math. 
 
Buisness math är matte som man gör i syfte att lära sig om saker som man måste kunna efter att man gått ut skolan. Grejen är att det är så pinsamt enkelt. Det är ärligt talat 12x15.50 typ. Miniräknare tillåtna. Vi gick igenom vad en kvart var. En kvart! Asså på klockan! Oh herre gud... Det värsta är bara att det bara är text uppgifter med konstiga ord som commission som jag har lite svårt med, men det går vi alltid igenom så det är inte så svårt. Folk får F i den här klassen. Hur, det vet jag inte, men det får dem. 

Sedan så har jag franska i ungefär en halvtimma. Sedan lämnar vi franskan, äter lunch och går tillbaka till franskan för en halvtimma till. Hela grejen är konstig och bara att acceptera. 
 
Efter det så har jag Psykologi, en ganska svår klass men rolig att ta. Läraren är väldigt rolig och bra, väldigt intresserad i min kultur vilket är roligt. 
 
Sist så har jag study hall, vilket är USAs version av fördjupning. Den lektionen har jag med en tysk och italiensk utbytesstudent. Lektionen är slut 14:55 och då tar jag bussen hem. 
 
Se, nu var jag kortfattad och har fortfarande inte ens kommit till annat än vilka lektioner jag har. Well well, det var allt ni fick för idag och troligen veckan hehe
 
Adjö 
 
Juste, alla borde kolla in min kompis vloggar på https://www.youtube.com/channel/UCz97V3sXgDhUdpquHKQ-gVQ Hon är också utbytesstudent och eftersom jag inte vloggar så får ni liksom second best (för jag hade ju gjort så bra vloggar så att alla proffesionella skulle dö ut och min youtube kanal skulle ta över youtube. Youtube skulle bli Beatatube) Men hursomehelst, kolla in henne! Starkt tips B) 

Kommentera

Publiceras ej