Ehm... Ja... Minns ni mig? 
 
Förlåt att jag inte har skrivit men asså ärligt talat jag har helt glömt bort det... 
 
Jag har just nu thanksgivinglov och det är väldigt nice eftersom höstlovet bara var två dagar. Det här är i och försäg bara tre dagar men tillsammans blir det ju en vecka så jag för nöja mig med det! Thanksgiving ar jättebra! Jättegod mat med kalkon, potatismos, fyllning, tranbärs"sås" (jag skulle kalla det géle eller sylt men visst), sötpotatis med marshmellow på toppen (USAAAAAA) och massa annat som jag inte vet vad det heter på varken engelska eller svenska. Men i det stora hela var det jättekul, vi var hos en annan familj och de var jättesnälla. Nu idag har vi köpt en julgran och julpyntat hela huset, coh då blev man lite nostalgisk men det var okej. Det är ju väääldigt tidigt tycker svensken här, men här så är det aldrig för tidigt. Jag var hos en kompis på halloween och de satte upp julgranen medan jag var där så min familj är i den "normala" tiden för amerikanarna. jag har lite svårt att få julkänsla just nu helt ärligt, det är så tidigt och vi gör ingen av mina traditioner men det kommer nog. 
 
Här dansar de inte runt julgranen vilket jag inte visste innan jag kom hit, men tydligen inte dårå. Uppenbarligen är det bara svenskar som tycker om att dansa runt träd. I alla fall så lärde jag Kayla (min värdsyster) små grodorna och räven raskar över isen så nu tror hon svenskar är galna men asså det är ju inte långt från sanningen... Skojaaaa, men ärligt så är jag nog sämsta represenationen av Sverige för asså det enda jag pratar om just nu är katjakaj och bentebent för av någon anledning väcktes mina minnen från dem upp och... Jag ska inte gå in på detalj men jag har fått två killar i min biologi att titta på det, med mig och även utan mig möjligen... helt ärligt tho, vad annat ska man göra på biologin...
Deras kommentarer var något i stil med "This is like spongebob but worse" tror jag. Möjligen "What the fuck" slank in någostans också men jag måste hålla med. Ganska säker på att skaparna var höga när de gjorde det där programmet. De har en gräsätande TV liksom vad fan? 
Hursomhelst, förlåt Sverige men det är det dessa människor tror om oss nu, och vi är inte ens skaparna, det är danskarna (vem annars). 
 
Happy thanksgiving allihopa! och god jul antar jag...? 
 
Inspirerande quote: Jesus is the reason for the season 

1 kommentarer

Viktoria%20Wahren

05 Dec 2016 11:10

Du är en sån inspiration för mig! Blir så glad och skrattar högt varje gång av igenkänning när jag läser vad du skriver. Vet inte varför jag slutade läsa förut. Nu tänker jag fortsätta iaf! Tack för att du är den du är bara!

Svar: Men Gud vad glad jag blir! Jag hade helt glömt bort den här bloggen tills jag fick det här meddelandet! Tack så hemskt mycket, jag får väl börja skriva igen då antar jag hahah (((:
kepslus.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej